ATTAC ΕΛΛΑΔΑ |
TA NEA MAΣ... ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
|
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ -ΑΡΘΡΑ
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ |
ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ATTAC |
TA NEA ΣAΣ... |
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ
ΑΓΑΘΑ Η ανώτατη εκπαίδευση δεν είναι εμπόρευμαΠαρέμβαση
του Daniel MONTEUX, ATTAC-Γαλλίας
Δημοσίευμα της εφημερίδας
ΕΠΟΧΗ της 30 Μαρτίου Original στα γαλλικά: http://www.ntua.gr/dep/posdep/BOLOGNA/Anti-Convention_Program.html Δημόσιες Υπηρεσίες και ιδιωτικοποίηση Μία εισήγηση στο θέμα με βάση μία ιστορική ανασκόπηση από τον Νίκο Μαλαγαρδή Οι θέσεις του Αττακ στο θέμα των ιδιωτικοποιήσεων Ελληνική
παρουσίαση βάσει ενός κειμένου του Αττακ-Βελγίου. To Διατροφικό Μέλλον του Πλανήτη και οι Αγρότες Αποσπάσματα
απο άρθρο της Susan George - Μετάφραση από τον Μανόλη Μαθιουλάκη Του
David Hall - Μετάφραση αποσπάσματος που δημοσιεύθηκε στο Sand of the Wheels
ΚΕΙΜΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ Πανευρωπαϊκή επιστολή προς τα μέλη του
Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Επιστολή του ΑΤΤΑΚ Ελλάδας προς τους
Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου Έκκληση των πολιτών προς τα μέλη του
Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου |
% ΚΙΝΗΜΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ATTAC ΕΛΛΑΔΑΣ.
Μαυροματαίων 2α
– 10682 Αθήνα Τηλ: 8219855, 6932.300601Fax: 8228869, 3378639 Email: hellas@attac.org
ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΗ
ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ATTAC Έκκληση προς τα μέλη του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΣΤΙΣ
ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ. Μετά από την υπουργική σύσκεψη στη Doha, τον
περασμένο Νοέμβριο (2001), ο ΠΟΕ έδωσε νέα ώθηση και επίσπευσε την απελευθέρωση
των δημοσίων υπηρεσιών στα κράτη μέλη του. Η απελευθέρωση των δημοσίων υπηρεσιών αφορά όλους
τους τομείς όπου το κράτος παρεμβαίνει ρυθμιστικά και εξασφαλίζει τη δίκαιη
κατανομή και την κοινωνική δικαιοσύνη. Βασικοί τομείς της δημόσιας ζωής όπως η Υγειά, η
Παιδεία, η Ενέργεια, το Δικαίωμα σε Φυσικά Αγαθά, όπως ο Αέρας και το Νερό,
εμπορευματοποιούνται. Χάνεται το δικαίωμα
της ίσης διανομής σε όλους τους κατοίκους της επικράτειας και κάθε
γεωγραφική περιοχή «αποκτά την εμπορική της αξία». Με τους νόμους αυτούς η «αγορά»
θα εκτιμά ποια αξία θα έχουν τα αγαθά αυτά σε κάθε γωνιά της επικράτειας. Οι διαπραγματεύσεις πέρασαν από τη φάση των απαιτήσεων (τέλος Ιουνίου), όπου κάθε κράτος μέλος απηύθυνε τις απαιτήσεις του για απελευθέρωση δημοσίων αγαθών και υπηρεσιών προς τα αλλά κράτη μέλη και βρίσκονται στη φάση των προσφορών προς τους άλλους εταίρους του ΠΟΕ, μέχρι τις 31 Μαρτίου 2003. Μέχρι αυτή την ημερομηνία, κάθε κράτος μέλος θα
πρέπει να έχει ορίσει τους τομείς που προτίθεται να απελευθερώσει. Μετά από αυτή την ημερομηνία, θα αρχίσουν οι
πραγματικές διαπραγματεύσεις που πρόκειται να τελειώσουν το Δεκέμβριο του 2004. Στο παρόν στάδιο, οι διαπραγματεύσεις είναι στην
ουσία μυστικές, δεν γίνονται ανακοινώσεις στον τύπο και δεν ανακοινώνεται
κανένα έγγραφο . Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέλαβε να συντονίσει το έργο της διαμόρφωσης των θέσεων των 15 κρατών μελών με την ίδια μυστικότητα και αρνήθηκε να κοινοποιήσει έγγραφα και πληροφορίες στα μέλη Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, όπως και στο ATTAC. Σύμφωνα με πληροφορίες που έφτασαν στον τύπο και σε
Μ.Κ.Ο, από μέλη διαφόρων επιτροπών, έχουμε μια καλή εικόνα των απαιτήσεων που
απηύθυνε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε 29 εταίρους της στον ΠΟΕ. Πρόκειται για
τους «ισχυρούς εμπορικούς εταίρους της», όπως ΗΠΑ, Ιαπωνία, Καναδάς αλλά και για τους αναπτυσσόμενους, όπως
Βραζιλία, Φιλιππίνες, Ινδονησία και Νότια Αφρική. Οι απαιτήσεις για απελευθέρωση αφορούν στη διανομή
του νερού, τη διαχείριση των απορριμμάτων, την ενέργεια, τις μεταφορές, την
επιστημονική έρευνα, και τις ταχυδρομικές υπηρεσίες. Δεν γνωρίζουμε τις απαιτήσεις των οποίων έγινε
δέκτης η Ευρωπαϊκή Ένωση από τους άλλους εταίρους της. Η Επιτροπή αρνήθηκε να
μας κοινοποιήσει αυτές τις πληροφορίες. Η Επιτροπή διατείνεται ότι οι δημόσιες
υπηρεσίες στην Ευρώπη δεν αποτελούν
στόχο των ιδιωτικοποιήσεων και ότι θα αρνηθεί το άνοιγμα των ευρωπαϊκών αγορών
σ’ αυτόν τον τομέα. Η Ευρώπη έχει κάθε συμφέρον να μην ακολουθήσει την
προωθούμενη απελευθέρωση των δημοσίων υπηρεσιών στα πλαίσια του ΠΟΕ. Ο κανόνας της «εθνικής μεταχειρίσεις» του ΠΟΕ, επιβάλλει
ότι οποιοσδήποτε φορέας τρίτης χώρας
που θα ήθελε να επέμβει στην αγορά ενός υπό απελευθέρωση τομέα, πρέπει να τύχει
ίσης μεταχείρισης σαν «εθνικός παράγων» των δημόσιων υπηρεσιών. Η χώρα που θα επιδοτεί δημόσιες υπηρεσίες ή θα έχει
θεσπίσει ειδικές συνθήκες λειτουργίας για οποιεσδήποτε δημόσιες υπηρεσίες της, εκτίθεται σε προσφυγές στο
Όργανο Ρύθμισης των Διαφορών του ΠΟΕ. Κάθε επιστροφή στις προηγούμενες
ισχύουσες διατάξεις είναι αδύνατη, ενδεχομένως μόνο μετά την πάροδο 3 ετών από
την αποδοχή των διατάξεων για την απελευθέρωση και με την προϋπόθεση μιας
αποζημίωσης δεκτής από τον ΠΟΕ και τα μέλη του. Εμείς, πιστεύουμε πως ο ρόλος της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής δεν είναι να προωθεί την απελευθέρωση των δημοσίων υπηρεσιών και
ιδιαίτερα στις αναπτυσσόμενες χώρες, αλλά να ενδυναμώνει τις συνεργασίες και να
διευκολύνει τη μεταφορά τεχνολογίας η οποία θα βοηθήσει τις χώρες του Νότου να
ανακτήσουν τις προϋποθέσεις για μια βιώσιμη ανάπτυξη. Χωρίς να είναι κανείς κρατικιστής,
μπορεί να υποστηρίξει ότι οι δημόσιες υπηρεσίες αποτελούν τη σπονδυλική στήλη
του κοινωνικού πλαισίου και της κοινωνικής συνοχής σε κάθε χώρα , υπό την
προϋπόθεση βέβαια ότι λειτουργούν χωρίς διαφθορά και με συνέπεια για το κοινό
συμφέρον. Η ενεργός παρουσία τους και η ύπαρξη τους πρέπει να αποτελούν ελεύθερη επιλογή των πολιτών κάθε κοινωνίας Ο καθένας μας πρέπει να μπορεί να επιλέγει τον τρόπο με τον οποίο εισέρχονται στοιχεία της ελεύθερης αγοράς στο πεδίο της δημόσιας εξυπηρέτησης των πολιτών και το πώς ρυθμίζονται οι σχέσεις σε πεδία όπου ορισμένα μακροπρόθεσμα κριτήρια όπως η ισότητα πρόσβασης και η διαφύλαξη της ασφάλειας των πολιτών πρέπει να έχουν το προβάδισμα σε σχέση με την αποτελεσματικότητα και την οικονομική απόδοση. |